epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Satans sommar

Publicerad 2021-08-03 18:16:00 i Allmänt, Bokrecension,

Jag har läst den andra delen av Kim Fabers och Janni Pedersens Satans sommar. Den första hette Vinterland ( du kan läsa min recension här ). Här får man fortsätta följa poliskommissarie Martin Junckers och hans kollegors liv. 
 
 
 
Junckers hustru Charlotte får ett anonymt tips om att terrordådet där 19 dog kunde ha förhindrats. Men hennes tipsare mördas och hennes man som var med och utredde terrordådet verkar dölja någonting. Samtidigt så håller Junckers tidigare kollega Signe på att utreda ett mord av ett lik som hittats i Kongelunden. Liket är inte vem som helst utan en berömd advokat. 
 
Jag gillar inte huvudpersonerna något mer i denna bok, jag finner dem högst otrevliga och omoraliska och jag har ingen som helst sympati hos någon av dem. Detta drar ner läsupplevelsen och jag känner att jag kanske inte kan göra boken rättvisa. Men så mycket kan jag säga att boken står sig i konkurrensen. Typ.
 
Men titeln förstår jag inte riktigt, tycker väl att de kunnat hittat på någon bättre.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela