epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

World War Z

Publicerad 2024-04-17 13:35:11 i Allmänt, Boktips,

Om du tyckte World War Z-filmen var bra, kommer du att älska boken! Den är skriven av Max Brooks. Jag har både läst boken och sett filmen och jag tyckte att boken var klart överlägsen filmen - som ofta, men inte alltid, är fallet. För er som varken har läst boken eller sett filmen, men kanske hört talas om den senare, följer här en kort resumé av handlingen.
 
 
 
Zombiekriget var nära att utplåna mänskligheten och en namnlös författare, driven av behovet att bevara de överlevandes erfarenheter för eftervärlden, gör en jorden runt resa och intervjuar människor han mött. Allt började i en by i Kina. Man får höra olika personers upplevelser och erfarenheter och får samtidigt en inblick i hur olika länders regeringar hanterar katastrofen. Man skulle kunna säga att boken är en reportagebok om zombivirusets utbrott, spridning och ödeläggelse av världen, men samtidigt en berättelse om mod, uppfinningsrikedom och vilja att överleva till varje pris. Filmen följer inte bokens handling till punkt och pricka, så jag tycker att även om man har sett filmen så kan man läsa boken. Har man varken sett filmen eller boken, så läs boken i alla fall! Jag är inte alls partisk.....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela