epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Under attack

Publicerad 2024-04-16 13:48:54 i Allmänt, Bokrecension, Boktips,

Don Bentley har nu tagit över stafettpinnen när det gäller att skriva böckerna om Jack Ryan. Fast vi pratar här om Jack Ryan Jr. Handlingen kretsar kring honom och Kollegiet. Boken heter Under attack.
 
 
 
 
Junior har just blivit utsedd till team-ledare för en insats i Tyskland, men insatsen misslyckas. Ryan får istället i uppdrag att åka till Filippinerna. 
 
I Sydkinesiska sjön blir en vietnamesisk fiskebåt sänkt, ett amerikanskt spionflyg blir attackerat och Kollegiet blir nästan helt utplånat i ett bakhåll. Vem vill radera ut Kollegiet? Vad var det egentligen som hände i Tyskland och har det något samband med det som händer i Sydostasien? Jack Ryan Jr är ensam kvar av Kollegiets ursprungliga operatörer och måste ta reda på vad som händer och varför. Till hjälp har han två Gröna Baskrar som ännu inte är fullvärdiga medlemmar av Kollegiet, samt Mary Pat Foley och dom resurser hon förfogar över och Gavin med sina hacker-kunskaper. 
 
Bentley har skrivit en actionfylld spionroman och följer i Tom Clancys fotspår samtidigt som han har satt en egen prägel. Språket är mjukare, något mer humoristiskt och filosofiskt. Handlingen känns mer realistisk- allt är inte bara att skjuta och komma undan, ibland misslyckas även den bästa spionen. Under attack är svår att släppa ifrån sig och är trots sina drygt 400 sidor lättläst.
 
 

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela