epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Livskvalité

Publicerad 2023-05-30 12:38:20 i Allmänt,

Livskvalité för mig har jag lärt mig finns i de små sakerna; i en bok som fångar hela min uppmärksamhet, i en bra film som jag kan koppla av med, i en god middag som både mättar och glädjer.
 
 
 
Av dessa tre är det läsningen som ger mig mest. En bok som man fångas av, som man längtar tillbaka till, vars karaktärer bildligt talat går bredvid en och stör ens tankar. Vissa böcker kan man läsa bara en gång, men de stannar för alltid kvar i ens inre och deras karaktärer bleknar inte i minnenas spegel. 
 
När man lär sig se allt det vackra runt omkring en, den typen av skönhet som finns i det lilla och enkla, då förhöjs livskvailtén ytterligare.
 
Livskvalité i stort är förstås om man älskar och blir älskad, för det ger näring til ett annars syrefattigt liv. Kärleken skyler många brister.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela