epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

The Witcher: Svalans torn

Publicerad 2022-05-25 16:50:12 i Allmänt, Bokrecension, Boktips,

Jag har försökt att suga så länge som möjligt på Witcher-karamellen, men nu har jag ändå läst del fyra i serien, som heter Svalans torn
 
 
 
Alla vill "hjälpa" Ciri, så vem kan hon lita på? Geralt och hans vänner kämpar med att hitta Ciri, liksom många olika länders underrättelsetjänster och troll-karlar/kvinnor, men själv håller hon sig gömd - ofrivilligt, för hon är svårt skadad och har blivit hjälpt av en eremit, som visar sig vara någon annan än hon trodde, liksom hon själv inte är den folk först ser. Ciri måste ta sig till Svalans torn, en mytomspunnen plats som många menar inte finns i verkligheten. Medan världen står i brand, så kämpar Ciri, Geralt, Riddarsporre och kungar och furstar och spionchefer mot varandra, i ett spel som mest liknar en dans av skuggor.
 
Självklart skall ni läsa den här boken, om ni är Witcher-fans!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela