epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Bokmässan i Leipzig blir digital

Publicerad 2021-03-01 16:01:25 i Allmänt,

Den stora bokmässan i Leipzig lockar uppåt 300 000 besökare ett normalt år. Förra året tvingades man ställa in på grund av covid-19-pandemin. I år var bokmässan tänkt att äga rum den 27-30 maj. Men istället kommer Leipziger Buchmesse 2021 att äga rum online med digitala författarmöten.
– Vi har kämpat för att möjliggöra personliga möten i utställningshallarna men den allvarliga utvecklingen av pandemin ger oss inget val. Därför bestämde vi oss, med tungt hjärta, för att avbryta planeringen av Leipzigs bokmässa, Manga-Comic-Con och Leipzig Reads samt den antikvariska bokmässan, säger Martin Buhl-Wagner, VD för Leipzigermässan, i ett pressmeddelande.
Beroende på restriktionerna i slutet av maj kommer mindre fysiska event att genomföras lokalt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela