epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Siri

Publicerad 2020-09-22 16:02:06 i Allmänt, Bokrecension, Boktips,

Det är första gången jag läst något av Lisa Hågensen, men jag önskar jag hade "hittat" henne tidigare. Jag fick en förfrågan från förlaget om att läsa hennes roman Siri.
 
 
 
Vi befinner oss i ett dystopiskt Europa, världen är inte som den en gång var, på både gott och ont. Man har försökt att få slut på alla krig genom att alla ska likna varandra, ha samma religion, bo i samma land och tala samma språk. Men människan hittar alltid på orsaker till krig. Vi får möta en grupp vänner som letar reda på krigsförbrytare från den ondskefulla rörelsen die Herrenvolk. Det är dock svårt att lägga krigets fasor bakom sig och gruppen splittras. Ska de överleva? Ska de återförenas? Är det möjligt att kärleken övervinner allt, att den kan förlåta det oförlåtliga?
 
Boken var mycket bra, bra flyt i handlingen, träffsäkert språk, trovärdiga karaktärer - men det som störde var att det visade sig att Siri är en - visserligen - fristående fortsättning på några andra romaner i en serie. Det störde mycket. Jag önskar jag läst de andra böckerna först, men om man gör det så väntar en otrolig läsupplevelse!
 
Du kan köpa boken här
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela