epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Covid-19 bidrar till ökad läsning

Publicerad 2020-10-19 13:57:43 i Allmänt,

Den spanska bokbranschen har drabbats hårt av covid-19-pandemin och förväntas tappa 800 miljoner euro i försäljning inom landet och 200 miljoner euro i internationell försäljning. Men en ny rapport kring böcker och läsning ger i alla fall några positiva nyheter, rapporterar Publishing Perspectives. Andelen som läser böcker varje vecka ökade till 57 procent, en ökning med 7 procentenheter jämfört med före pandemin. Dessutom läser spanjorerna mer, i genomsnitt åtta timmar och 20 minuter i veckan. Vilket är en ökning med en och en halv timme. 83 procent föredrar tryckta böcker, men 38 procent har läst digitalt under perioden, enligt undersökningen.

 

Källa

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela