epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Bokmärken

Publicerad 2019-01-05 20:04:34 i Allmänt,

Denna ständiga - och för en del kontroversiella - fråga om vad man ska använda som bokmärke. En del gör ett hundöra på sida, medan andra menar att det är helgerån. En del använder det som ligger närmast till hands, tex ett kvitto, medan andra använder ett fint lädermärke där det står något klokt tryckt med guldtext. En del är påhittiga och gör egna bokmärken som utmärker sig för sitt utförande, medan andra tycker att det går bra med servett eller ett bokmärke från semestern där det står I❤️N.Y.
 
 
Det alla dessa bokmärkesanvändare har gemensamt är en kärlek till litteraturen. 
 
Jag använder allt som går att sticka in mellan ett par boksidor utan att det skadar boken; alltifrån ett avrivet hörn på ett kuvert, till ett riktigt bokmärke - vad som finns i närheten. Hur gör du?Kan det vara så att läsupplevelsen kan lite grann påverkas av vilket bokmärke man har? Jag tror det, för läsupplevelsen är ju en kombination av flera saker, där den faktiska berättelsen är en del av en helhet som är mer än summan av delarna!

Kommentarer

Postat av: Vargnatts bokhylla

Publicerad 2019-01-05 21:24:18

Jag har ganska många bokmärken så jag brukar välja ett att använda för några böcker och sen när det känns rätt byter jag till ett annat :)

Svar: Det där med attbyta när det känns rätt, så gör jag också, men jag använder som sagt lite vad som helst som bokmärke.
Dhana

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela