epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Själarnas bibliotek

Publicerad 2018-09-13 16:37:49 i Allmänt, Bokrecension,

Den sista boken i Ransom Riggs trilogi om de besynnerliga barnen heter Själarnas bibliotek. Här får man fortsätta att följa kampen mot tomgastar och väsenden, för att rädda de besynnerliga och deras värld. Den sista striden är hård och ibland synes det som om allt ska gå katastofalt fel. Hur det går ska jag förstås inte avslöja, men boken är en riktig nagelbitare in i det sista. Riggs vet hur man skriver en förtrollande äventyrsbok!
 
 
Denna serie kan med fördel läsas av alla åldrar, som jag nämnt tidigare. För mig var det en läsupplevelse fylld med fart och fläkt och spänning och personerna lever kvar i en länge efteråt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela