epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Arvet från familjen Palmisano

Publicerad 2018-09-27 16:44:19 i Allmänt, Bokrecension,

Arvet från familjen Palmisano av Rafel Nadal (Bazar förlag, 2018) handlar om en familj vars manliga arvingar är under en förbannelse, då de dör unga. Efter 1:a världskriget finns det ingen manlig släkting kvar, förutom lille Vito vars far just dött i kriget. Vito och hans kusin Giovanna växer upp tillsammans, trots att de tillhör skilda samhällsklasser. Deras nära vänskap tvingar Vitos mor till en lögn som får konsekvenser, allt för att skydda sin son från förbannelsen. Men när 2:a världskriget närmar sig så verkar den lögn som är till för att skydda, snarare vara ett hot.
 
 
 
Handlingen är det inte något fel på, en varm berättelse om kärlek, vänskap, livet och döden. Språket däremot är simpelt, fullt med klyschor och drar ner njutningen av läsupplevelsen. Kan man bortse från detta så är romanen väl värd att läsas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela