epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Ängelns lek

Publicerad 2018-12-30 03:50:24 i Allmänt, Bokrecension, Boktips,

Har läst om Carlos Ruiz Zafons bok Ängelns lek. Nu när man läst alla 4 böckerna i serien om De bortglömda böckernas gravkammare, får man ett annat perspektiv på ramberättelsen.
 
I denna bok får man bl a se hur Daniel Semperes (från första boken) föräldrar träffades, men mest handlar det om författaren David Martin, som ingår en ohelig allians med en ängel och inte är det en god ängel. I utbyte mot det David allra mest önskar sig, samt en enormt stor summa pengar ska han skriva en bok som ska vara upphovet till en ny religion. 
 
 
 
Man får följa Martins barndom och uppväxt - där bl a bokhandeln Sempere & Söner spelar roll - och hans karriär som författare. Så en dag möter han Corelli, en fransk förläggare som erbjuder Martin något han inte kan motstå. Men vem är Corelli? Varför dör människor runt omkring David? Sakta går sanningen upp för David och den är värre än döden.

Kommentarer

Postat av: Vargnatts bokhylla

Publicerad 2018-12-30 11:18:48

Det är verkligen en av mina favoritserier! Så ledsen över att den är slut.

Svar: Ja, jag håller med, men som jag skrev i inlägget; en omläsning ger nya perspektiv och det blir liksom att läsa en ny bok. Så läs och läs om!
Dhana

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela