epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Rec ex

Publicerad 2018-04-15 02:13:23 i Boktips,

 
 
Jag höll på att läsa en bok på engelska av Stephen King, Finders Keepers, när ovanstående bok kom med posten; Michail Zygars bok Imperiet måste dö. Vittnesskildringar inifrån den ryska revolutionen från Ordfront förlag. 
 
Allt som handlar om Ryssland, om Putin fångar mig totalt, liksom det mesta inom vetenskap, historia och politik. Detta har med min Asperger att göra; aspisar har oftast ett specialintresse som dom kan utan och innan, men den sociala förmågan är det sämre med (har du sett filmen Rainman med Tom Vruise och Dustin Hoffman?). Fråga mig om Sveriges kungar, men be mig inte fara och handla på Ica Maxi, typ så är det. 
 
Hur som helst, nu ska jag gotta ner mig ordentligt i den här boken. Jag kommer att recensera den senare.

Kommentarer

Postat av: Mösstanten

Publicerad 2018-04-15 07:50:39

Blir intressant att läsa recensionen. Jag läser mest skönlitteratur men det som har hänt och händer i Ryssland påverkar ju oss alla.

Svar: Ja, Sverige har också genom historien haft en särskild relation till sin stora granne i öst.
Dhana

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela