epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Helt uppslukad

Publicerad 2017-09-01 21:42:51 i Allmänt,

 
 
Jag läser en bok nu som jag är helt inne i, som jag inte kan släppa och som jag vet kommer att leva kvar i mig - inte bara en tid - utan högst troligt för all framtid. Det är inte många böcker som är sådana, de flesta lever kvar en kortare eller längre tid, men vissa stannar hela livet. Det här är en sådan bok.
 
Jag gråter och skrattar om vart annat igenkännande, nickar medhåll och skakar ibland på huvudet; jag tänker på personernas handlingar och deras personligheter, varför de för si eller så, hur troligt det är, hur författaren kan skriva så inkännande om vissa ämnen - ja, faktiskt om alla ämnen som tas upp i boken - allt är så realistiskt, så levande! Jag har t o m  sett en intervju på nätet med författaren ifråga på en playkanal. Vilken bok det är ska jag inte avsläja....eller jo, det kan jag, det måste jag. Det är boken Ett litet liv av Hanya Yanagihara. Naturligtvis kommer jag att recensera den senare här på bloggen. Det är så sant, det där om att vi kan förlora oss helt i böcker, men även finna oss själva där.
 
....och ja, det är därför jag inte skrivit så mycket på bloggen, jag har varit upptagen och uppslukad av den här boken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela