epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Heroine

Publicerad 2017-06-11 17:34:42 i Allmänt,

 
 
 
Förorten är belägrad, de kriminella gängen har tagit över. En kvinna våldtagen, förnedrad också genom att en video på henne har lagts upp på Youtube - och försvunnen. Kriminalkommissarie Zack Herry har en skuld att betala och ger sig ensam i förortens djungel för att hitta kvinnan. Men även hemligheter från hans förflutna, saker som kommer att vända upp och ner på hans liv, kommer att komma upp till ytan. Ödets örfilar kan man aldrig komma ifrån.
 
Mons Kallentoft och Markus Lutteman har gjort det igen! Med Heroine (Bookmark, 2017) levererar de ännu en gång en verklighetstrogen berättelse, denna gång om livet i förorten, om djungelns lag, människosynen som präglar dessa - av samhället bortglömda - områden och om vad som krävs för att överleva. På ett jordnära språk och med en verklighetstrogen skildring så får man möta människan när hon är som värst - och bäst.
 
Heroine är den fjärde delen i författarparets Herkulesserie. De tre första är Zack, Leon och Bambi. Herkulesserien är en serie böcker fritt baserade på myten om Herkules tolv stordåd (grekisk mytologi: Herkules, Zeus son, känd för sin styrka, sägs ha genomfört tolv stordåd, bland annat att hämta upp hunden Kerberos, dräpa hydran vid Lerna och det nemeiska lejonet). När myten om Herkules och Augeas stall förvandlas till en ultramodern thriller blir förorten den krigszon vi alla fruktar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela