epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Den som stannar, den som går

Publicerad 2017-06-06 20:38:05 i Allmänt,

 
 
Jo, så har jag då läst ut den tredje delen i Ferrantes Neapel-kvartett och som jag skrev för 2 dagar sedan så är även denna bok - Den som stannar, den som går - lika bra som de två första. Det har hunnit bli 70-tal och i Italien är det oroligt med sammanstötningar mellan olika politiska grupper och mitt i allt detta ska Elena och Lila arbeta, uppfostra barn och sköta hushållet. De lever under olika livsvillkor, men kämpar ändå delvis med samma saker, fast hanterar det på olika sätt eller kanske från olika perspektiv. De slits mellan att "förverkliga"sig själva och att ta hand om hem och barn och man. 
 
Jag står i kö på biblioteket på den sista delen i serien och jag ser verkligen fram emot! Har ni inte läst dessa böcker än så är det hög tid att ni gör det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela