epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Vintergraven

Publicerad 2024-06-05 15:34:45 i Allmänt, Bokrecension,

Cameron Brodie är polis och har just fått sin cancerdiagnos och hans liv är på upploppet. I samma veva som han får diagnosen tar han på sig ett fall med en man som påträffas infrusen i isen nära byn Kinlochleven. Det är där hans dotter bor, hon som inte vill ha med honom att göra. Med 6 månader kvar att leva försöker Brodie lösa ett mordfall som är långt mer komplicrat och korrupt än han någonsin varit med om, samtidigt som han har en förhoppning att kanske, kanske kunna försonas med sig dotter innan han dör. Bägge dessa saker visar sig vara lättare sagt än gjort och kommer att kräva många offer, många tårar och mycket lidande. 
 
 
 
 
Romanen håller en stadig kurs, inga överrasknigar, förutom då i slutet när upplösningen kommer. nnars är den ganska mainstream. Läsvärd, men inte mer heller.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela