epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Är läsning bara underhållning?

Publicerad 2024-06-13 14:40:30 i Allmänt,

Alla skriver spänningsromaner nu för tiden! Alltifrån fd politiker till superstjärnor. Varför trendar detta? Uppenbarligen finns en marknad för detta, men blir inte folk less på att läsa samma typer av böcker? En annan kategori som också trendar är romance-litteraturen - kärleksromaner med en lite "seriösare" touch. Vill folk inte vidga sina vyer längre? Är det bara underhållning som gäller? Det verkar så. 
 
En persons händer håller i en tjock, uppslagen sittandes vid ett bord
 
Jag tror på att läsa brett, att våga gå utanför sin läsande comfort-zon. Fastnar man i en viss genre, snävas ens perspektiv av, man går miste om upplevelser, om känslor. Precis som med mat ska man äta/läsa allsidigt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela