epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Köpstopp, del 2

Publicerad 2024-07-02 12:48:33 i Allmänt,

Jaha, det blev drygt 2 månader med köpstopp för böcker. Men jag kommer inte att köpa böcker lika frekvent som tidigare och det hade inte blivit nu heller om det inte var för det att jag skulle få ett recensionsexemplar som visade sig vara den 3:e delen i en serie, så jag var ju tvungen att beställa de andra 2 delarna för att få något sammanhang. Enligt en som läst dom så bör man ha läst alla delarna. Kan inte säga att jag sörjer över det, men någon vana kan det i ala fall. inte bli, dels eftersom min ekonomi är mycket ansträngd och dels för att jag har jättemånga olästa böcker, som jag har dåligt samvete över att jag inte läst.
 
 
Jag läste någonstans att man inte ska ha dåligt samvete över alla olästa böcker, för dessa visar vem man skulle vilja vara, de visar också vem man är och vad man vill. Det ett sätt att visa dina kunskapsluckor och hylla allt du vill utforska. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela