epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Starling House

Publicerad 2024-08-13 15:23:34 i Allmänt, Bokrecension, Boktips,

Jag har läst och recenserat Alix E. Harrows roman Ten Thousand Doors of January här på bloggen. Nu har jag läst ännu en roman av henne och det är Starling House
 
En liten obemärkt stad är hemsökt av spöken från det förflutna - både bildligt och mer bokstavligt skulle man kunna säga.Det är fler olyckor, dödsfall och sjukdomsfall i Eden än i andra liknande småstäder i landet. Men då har andra småstäder inte heller Starling House, som är omgärdat av rykten så oerhört skrämmande att ingen vill komma i närheten av det fasansfulla men vackra och mystiska huset. Tills en dag någon gör det. 
 
 
    It made me utterly jealous": A Review of Starling House
 
Opal har alltid varit fascinerad av huset och dess historia. Som barn drömde hon om det och nu som vuxen kan hon fortfarande inte släppa sin fascination. Så får hon en möjlighet att arbeta där och detta kommer att förändra inte bara hennes liv, utan faktiskt också livet för hennes närmste och mer indirekt hela staden. Men det kommer att krävas att Opal går till botten med både sin egen historia och husets och stadens, medans hemligheter i det förflutna kommer upp till ytan.
 
Den här boken fångade mig från första meningen till den sista! När jag inte läste, så längtade jag tillbaka till Opal och Eden. Berättelsen har ett driv framåt som gör att man inte kan släppa boken ifrån sig, samtidigt som man vill att den ska räcka så länge som möjligt. När jag läst ut den, ville jag börja om från början igen och det skulle jag ha gjort om jag inte hade haft ett recensionsexemplar som väntade på att bli läst. 
 
Karaktärerna känns så levande, språket sitter som smäck och själva historien är verkligen spännande. Den här boken håller samma höga nivå som Harrows Ten Thousand Doors of January, så om ni läste och älskade den, så kommer ni att läsa och älska den här!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela