epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Bokliv

Publicerad 2023-05-11 17:20:16 i Allmänt,

Så mycket böcker, så liten tid! Det är dilemmat för den som andas och lever böcker. Min hög med olästa böcker är stor, men ändå skaffar jag nya böcker - för en del böcker bara måste man ju ha! 
 
 
 
Ibland kan man snöa in på en viss sorts böcker, ibland får man boktips, ibland ser man ett bokomslag som fångar ens uppmärksamhet, ibland "fönstershoppar" man på Adlibris eller Bokbörsen. Möjligheterna att skaffa många böcker finns där hela tiden och eftersom man har hela sitt sinne inställt på böcker - för så är det i ett bokliv - så ser man också varje möjlighet som dyker upp. 
 
Detta gör också att tiden är för dyrbar för att slösas på böcker man inte tycker är bra av olika anledningar. Jag läser inte ut böcker som jag inte tycker om, om det inte är recensioneexemplar vill säga, då måste jag ju läsa hela boken för att kunna ge ett rättvist omdöme om den. Är det inte så med alla böcker undrar någon kanske att man ska ge hela boken en chans att visa vad den går för? Ja, kanske det och ibland händer det att jag gör det också, jag tragglar mig vidare. IBland händer det då att boken liksom öppnar sig då, och visar sitt rätta jag och då fortsätter jag att läsa, men ibland händer ingenting eller att man blir less på att boken stundtals är fängslande och stundtals seg som sirap. 
 
Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela