epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Att läsa vad man vill

Publicerad 2023-03-29 10:17:51 i Allmänt,

Ju äldre jag blir, desto mindre bryr jag mig om vad andra tycker och tänker. Det är faktiskt befriande att inse att man duger som man är och att man får göra vad man vill (ja, ni fattar vad jag menar). Detta gäller också läsningen. Nu läser jag vad jag vill utan en tanke på att man "bör" läsa vissa böcker eller att en viss genre skulle vara "finare" eller mer "folklig". 
 
En bok som inte faller mig i smaken slutar jag att läsa. Jag ger den en ärlig chans men tycker jag inte om den så slutar jag. Livet är för kort för att slösa tid på att läsa sådant man inte tycker om. 
 
Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela