epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Snow Country

Publicerad 2023-02-28 23:48:33 i Allmänt, Bokrecension,

Snow Country är skriven av den japanske författaren Yasunari Kawabata. Den är svår att omfamna och språket gör sitt till - inte att det är på engelska, men formuleringarna känns så främmande att man lika gärna kan ha talat med någon från en annan planet. Jag har svårt att återge någon slags handling, det är mer som en dröm, man tror man har fått fatt i det men det gäckar en, glider vidare. 
 
 
 
Tydligen är detta en välkänd bok, en s k klassiker. Whatever.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela