epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Jag går nu.Tror jag.

Publicerad 2023-04-27 20:12:50 i Allmänt, Bokrecension, Poesi,

Inger Lernevall är för mig en ny bekantskap. 2018 kom hennes debutroman. Hennes senaste roman heter Jag går nu. Tror jag. och handlar om Lotta som lämnar sin man och sitt arbete sedan många år och tar sin tillflykt till sommarstugan som hon ärvt efter sin moster. Där hoppas hon att få finna en fristad. Lotta har blivit mobbad på jobbet och hennes man Danne har svikit henne å det grövsta. Nu måste hon fundera på om om hon ska fortsätta vara gift med Danne. Vem är hon utan Danne? Vem är hon utan det jobb där hon arbetat så många år så att hon nästan är en inventarie där? Lotta funderar, hon gömmer sig, hon måste få läka - men en grannpojke på 6 år nässlar sig in i hennes liv och lämnar henne inte i fred. Detta är början på något nytt i Lottas liv, kanske är det en ny grund att bygga ett nytt liv på?
 
 
Det här är en roman om relationer som inte gick att lita på. Om att bli långsamt manipulerad utan att förstå vad som händer. En roman om att tappa bort sig själv och att hitta tillbaka och om att hitta nytt där man minst av allt anar det. Livet kan ta oväntade vändningar på både gott och ont och det är helt okej att man krisar, men man ska aldrig ge upp.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela