epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Skred

Publicerad 2022-09-15 09:36:19 i Allmänt, Bokrecension, Boktips,

Sara Strömbergs roman Sly blev en stor framgång. Jag har läst uppföljaren som heter Skred. Vi träffar återigen journalisten Vera Bergström. Ett stort jordskrek river upp sår både i naturen och bland människorna. Vera börjar att granska om politikerna har något ansvar för jordskredet. Samtidigt så hittas ett armband tillhörande en sedan länge försvunnen man. Hur hamnade armbandet där när mannen försvann uppe på fjället i Jämtland? Ju djupare Vera gräver desto mer skrämmande sanningar dyker upp.
 
 
 
Strömberg gör det hon kan bäst: att skriva en medryckande spänningsroman. Hon lyckas att skriva en medryckande, trovärdig roman som handlar om ond bråd död, men ändå inte blir deppig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela