epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Akrobaten

Publicerad 2022-09-20 16:48:27 i Allmänt, Bokrecension, Boktips,

Anders Sundkvists Akrobaten handlar om att en kändisadvokat blir mördad, men en inbrottstjuv och tillika missbrukare bevittnar mordet. En nybakad polis börjar att nysta i händelsen på sin fritid, samtidigt som kriminalpoliserna Erik Borg och Linda Ndege jagar mördaren. Dessa grupper dras från sina olika håll allt närmare varandra och upplösningen av fallet, som visar sig ha kopplingar med drogpengar och poliskorruption.
 
 
 
Sundkvist kan konsten att fånga en läsare! Detta utan att det blir alltför klyschigt eller schablonartat. Jag tycker att Akrobaten står sig bra i konkurrensen, som bekant är väldigt stor.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela