epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Lyckans hus

Publicerad 2022-11-30 22:06:48 i Allmänt, Bokrecension, Boktips,

Uppföljaren till Miniatyrmakaren heter Lyckans husJessie Burton låter oss på nytt stifta bekantskap med Nella och de som bor i det hushållet, men nu har det gått nästan 20 år. Nella försöker än en gång att rädda sin familj och de som hon älskar och bryr sig om, men det är svårt. En ljusning sker dock ioch med att de får en inbjudan till en bal och visst kommer saker och ting att sättas i rörelse, men Nella har en stickande känsla i nacken; är minityrmakaren tillbaka?
 
 
 
Tyckte man om Miniratyrmakaren så kommer man att tycka om Lyckans hus. Jag gör det inte. Det är något med stämningen i böckerna som jag inte kan ta på, men som skaver, som gör att man vill dra sig undan. På ett sätt är ju det en mycket bra betyg åt författaren, om denne lyckas fånga läsarens uppmärksamhet. Burton lyckas också fånga tidsandan på ett tydlugt sätt, precis som i förra boken.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela