epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Run Rose Run

Publicerad 2022-05-10 09:21:17 i Allmänt, Bokrecension, Boktips,

Man måste ha bott under en sten i en avlägsen djungel om man inte vet vem Dolly Parton är. Hon behöver ingen närmare presentation. Det gör inte James Patterson heller. Nu har dom skrivit en bok tillsammans, som heter Run Rose Run.
 
 
 
AnneiLee Keyes är en ung kvinna som reser till Nashville för att försöka uppfylla sin dröm, att bli en countrystjärna. Hon får slita hårt för att nå sitt mål, men det är AnnieLee van vid. Hon får även hjälp och stöd av countrystjärnan Ruthanna Ryder. Men så kommer det förflutna ikapp henne och hon måste balansera mellan sin musikerkarriär och det förflutnas demoner. Skall hon lyckas fly ondskan som förföljer henne eller kommer den att sluka henne?
 
Den här boken handlar om kärleken till musiken och att varje sång berättar en historia. Det är även en berättelse om kärlek, om svårigheter, att inte ge upp. 
 
Tillsammans med boken gav Dolly Parton också ut ett nytt album, men samma titel som boken. Sångerna som förekommer i boken är autentiska och finns på albumet. Låttexterna finns med längst bak i boken. Arbetet med att skriva låtar belyses på ett mycket levande sätt och det känns nästan som om att man är delaktig i skapandeprocessen. Detta gör att man får en djupare förståelse både för boken i sig och för låttexterna. Jag älskar den här kombinationen och hoppas att jag får se mer av detta! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela