epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Sly

Publicerad 2021-09-22 14:31:18 i Allmänt, Bokrecension, Boktips,

Tycker man om svenska deckare så är detta en bok som måste läsas! Jag talar om Sara Strömbergs bok Sly som just kommit ut. Vi får möta den avdankande reportern Vera som får i uppdrag att göra ett litet jobb om ett mord i en by på Åreskutans baksida, sådär om hur byborna upplever det hela. Några rader bara. Men det bär sig inte bättre än att Vera dras in i mysteriet som visar sig vara klurigare än vad det först verkar och det är inte förrän i slutet som man får se hela bilden. Det förflutna spökar i nuet. 
 
 
 
Jag tycker att denna bok är ett utmärkt exempel på det s k svenska deckarundret. Man fångas snabbt och dras med i handlingen och det är svårt att lägga ifrån sig boken, för "man måste ju veta hur det går". Läs den! Lås dörren först. För säkerhets skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela