epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Breven från ön

Publicerad 2021-09-14 18:19:56 i Allmänt, Bokrecension, Boktips,

Förenade genom breven.
Åtskilda av havet.
Krossade av kriget.
 
 
Breven från ön skriven av Jessica Brockmole är en brevroman. Det handlar om två kvinnor, mor och dotter, som älskar varsin man, men skiljs åt av första respektive andra världskriget. Genom deras respektive brevväxling får man följa hur kärleken spirar och fördjupas, men också hur krigen försvårar kärleken, ja,  to m  hindrar den. Hur långt är man beredd att gå för kärleken? Vad kan tillåtas i kärlekens namn? Kan kärlek ändra moraliska ramar? Ändra förutsättningarna för livet? 
 
 
 
Detta är Brockmoles debutroman - och vilken debut sen! Början var lite långtråkig, men boken tog sig ganska snabbt. Miljö- och personbeskrivningarna kändes trovärdiga och realistiska. Läs den!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela