epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Giftmakerskan

Publicerad 2021-03-31 02:58:55 i Allmänt, Bokrecension,

Sarah Penners debutroman Giftmakerskan är en angenäm lässupplevelse. Vi får möta Nella som driver ett litet apotek i 1790-talets London. Men apoteket är inte som andra apotek. Hit kommer kvinnor för att göra sig av med männen som svikit dom; fäder, bröder, makar. Så en dag kommer 12-åriga Eliza dit och vill ha gift för att döda sin husbonde. Detta är början på en omvälvande tid för dom bägge. 
 
 
 
I nutid hittar Caroline, som är på semester i London, en blå glasflaska med en björn inristad. Hon börjar nysta i mysteriet och giftmakerskan kommer att påverka även hennes liv och hennes relation med sin make.
 
Berättelsen är enkel och naturnära. Man får följa händelserna utifrån de tre kvinnornas perspektiv. Dock tyckte jag att det blev lite hoppigt, då de olika perspektiven var så korta att det knappt hann hända något. I övrigt var boken mycket läsvärd även om den var lite för mycket hajpad.  
 
Läs mer om boken här.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela