epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

The Witcher: Elddopet

Publicerad 2021-06-10 07:30:21 i Allmänt, Bokrecension, Boktips,

Geralt av Rivia är dödligt sårad efter en förintande attack mot magikerorden. Ciri är försvunnen och trollkvinnor och trollkarlar är döda, sårade eller försvunna. Kriget mellan Nilfgaard och rikena runt omkring har brutit ut med full kraft och män, kvinnor och barn dödas, byar förintas. 
 
 
 
Det går ett rykte om att Ciri finns - frivilligt - hos Nilfgaards härskare och Geralt är fast besluten att ta sig dit. Vägen går genom krigsfronter och det är inte bara armeérna man ska vara rädd för. 
 
Som vanligt kastas man rakt in i äventyr och magi. Andrej Sapkowski kan verkligen fånga en med sitt berättande. Han skapar en världs som är så trovärdig att man känner brandröken, känner magin och ser känner människorna som befolkar denna värld. Allt detta på ett språk som är rakt på, enkelt men så oerhört träffande, klart som glas. Jag ser mycket fram emot de sista delarna som kommer senare i år!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela