epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Böckernas magi

Publicerad 2021-07-02 02:03:01 i Allmänt,

Veckans fredagsförfattare blir en kort krönika istället. F r o m nästa vecka tar jag "semester" från bloggen. Jag måste ju hinna läsa lite så att jag har några böcker att recensera senare. Brist på böcker är det aldrig, endast brist på tid. Därför tänkte jag försöka minska lite på högen av olästa böcker i bokhyllorna.
 
 
 
 
Men det är svårt att inte köpa några nya böcker, för det är en speciell känsla jag får när jag går in i en bokhandel, när jag står framför en hylla med böcker vars omslag  tävlar om min uppmärksamhet - fast egentligen är engelskspråkiga pocketböcker mer färgglada än svenska, mer roliga att se på, man blir liksom glad och nyfiken.
 
Smittas man av böckernas magi som barn, är risken - fast jag skulle ju säga chansen förstås! - stor att böckernas förtrollande kraft varar livet ut - men vilket liv har det då inte varit, med alla dessa tusen andra liv man levt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela