epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Himlen ska gråta blod

Publicerad 2021-02-23 02:36:20 i Allmänt, Bokrecension, Boktips,

En norsk blandning av Jack Reacher och John McClane. Det skulle man kunna kalla huvudpersonen i Sigbjørn Mostue debutroman. Vi får träffa den fd elitsoldaten Even Stubberud när han ska på ett rutinuppdrag som eskort åt en utvisad terrorist. Men rutinuppdraget visar sig bli allt annat än lugn. Planet kapas av Al-Shabab och terroristen fritas. Planet övertas av kaparna och de 245 passagerarnas liv är i fara. Den enda som kan vara till någon hjälp är Even, men han är svårt sjuk och inte i den fysiska form han en gång var. Men det kommer att visa sig att terroristerna är inte det enda de 245 passagerarna behöver vara rädda för. Motstånd kommer från ett oväntat håll. Ett mycket oväntat håll.
 
 
 
Att läsa den här boken var som att vara med i en högoktanig actionrulle. Man läste inte bara om händelserna, man var med i händelsernas centrum! Det är sällan en bok fångar en på det sättet. Jag läste ut den på rekordtid och nu känns det som att jag sprungit maraton. Fast jag har ju varit med i en actionrulle. Då är det tilltåtet att vara trött och slut.
 
Filmrättigheterna är redan sålda till Hollywood och jag ser fram emot att se den filmen. Som huvudpersonen Even skulle jag vilja se Kristofer Hivju!
 
Läs mer om boken här
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela