epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Familjen Bridgerton: En annorlunda allians

Publicerad 2021-04-13 11:53:38 i Allmänt, Bokrecension,

Jag har fallit till föga för grupptrycket och läst första delen om Familjen Bridgerton En annorlunda alliansVi får möta familjen Bridgerton, som med sina 8 barn är mittpunkten i Londons socitet. Den äldsta dottern heter Daphne. Hon är fortfarande inte gift efter två säsonger,så när hon träffar sin brors bästa vän Simon, kommer de överens om att låtsas vara ett par för att slippa alla frierierbjudanden och uppvaktningsritualer. Men känslor kan man inte bestämma över. Det lär båda två snart bli varse. Särskilt känslor som härrör från spöken från det förflutna kan vara något av ett ooöverstigligt hinder. 
 
 
Simon och Daphne har hela världen att kämpa mot, framförallt hennes tre äldre bröder som övervakar sin syster som en hök och som inte tillåter någon eller något att skada henne.
 
Anledningen till att jag alls läste denna boken, var att jag någonstans läst att den jämfördes med Jane Austens romaner. Men man kan inte komma längre bort från sanningen. Det enda som är lika är tidsperioden. Språket är inte alls tidsenligt, inte heller alla känslouttryck. Handlingen i sig är väl någorlunda acceptabel, men jag kommer definitivt inte att läsa de andra böckerna i serien! 
 
Fast gillar man romance-genren är detta en ypperlig bok. 
 
Läs mer om boken här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela