epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Ninni Schulmans böcker sålda i 1 miljon exemplar!

Publicerad 2020-08-31 17:08:46 i Allmänt,

Den totala försäljningen av Ninni Schulmans böcker har nått den magiska siffran 1 miljon exemplar, meddelade Forum förlag.

– Ninni Schulman är en av de skarpaste kriminalförfattare vi har. Hon skildrar glesbygden med ömhet samtidigt som hon pekar på de problem som uppstår i dagens Sverige där så mycket fokus ligger på storstäderna och många som inte bor i städerna känner sig bortglömda. Med sin fina blick för människor skapar hon porträtt som är oerhört trovärdiga, det handlar om personer med vardagsproblem som vi alla kan känna igen oss i. Sedan är hennes kriminalromaner förbaskat spännande, smarta, välgjorda och oerhört välskrivna. Det är glädjande att hennes böcker har nått så många läsare – och väldigt välförtjänt, säger John Häggblom, förläggare, i ett pressmeddelande.

Källa 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela