epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Playground

Publicerad 2019-03-30 23:05:40 i Allmänt, Bokrecension, Boktips,

Ingen är väl obekant med vilka som döljer sig bakom pseudonymen Lars Kepler? Alexander Ahndoril och Alexandra Coelho Ahndoril ligger bakom många stora läsarframgångar med karaktären Joona Linna.
 
En kanske något mindre känd roman av paret är boken Playground som inte riktigt hör till deras vanliga genrer. Löjnant Jasmine Pascal-Andersson blir skjuten under en insats i Kosovo. Hennes hjärta står stilla en liten stund och hon befinner sig i gränslandet mellan död och liv - som visar sig vara en kinesisk hamnstad! Jasmines prat om denna hamnstad leder till att hon blir tvångsinlagd på psyket. Åren går och när Jasmines son Dante riskerar att hamna i gränslandet under en allvarlig hjärtoperation, så bestämmer sig Jasmine sig för att göra allt hon kan för att hjälpa honom, för hon vet att en liten pojke på 5 år inte har någon chans i den kinesiska hamnstaden. Vi får följa Jasmines och Dantes kamp för att komma tillbaka till livet. 
 
 
Playground är en bladvändare och befäster paret Ahndorils roll som några av landets bästa författare. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela