epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

All denna kärlek

Publicerad 2019-03-25 07:11:00 i Allmänt, Bokrecension, Boktips,

Jag trodde att Dani Atkins bok All denna kärlek (Norstedts, 2019) var ännu en bok i romance-genren, men där hade jag fel! Boken handlar om Sophie Winter, som arbetar som översättare och lever ett stillsamt liv. Men en brand som ödelägger huset hon bor i, leder in henne på andra vägar. Sophie möter Ben. Ben är annorlunda än andra män hon mött, att han dessutom hjälper till i en extremt utsatt situation gör inte saken sämre, men Sophie är absolut inte intresserad av honom...
 
 
Ben verkar dölja någonting, det som är annorlunda kanske inte är enbart av godo? Dessutom umgås han med en mystisk grupp. Sophie lägger också märke till andra småsaker som inte stämmer, men hon har ingen aning om hur hennes liv kommer att vändas upp och ner när sanningen kommer fram, verkligen ingen aning alls!
 
Nej, detta är inte ännu en kärlekshistoria, den är faktiskt annorlunda. Saker och ting som tas upp är allvarliga men ändå skrivna på ett lätt humoristiskt sätt, som gör att man kan småle även när hjärtat gråter. Språket är med andra ord enkelt men knivskarpt iakttagande. Upplösningen är väntad men ändå inte.
 
Boken fick mig att fundera på hur jag själv skulle göra i samma situation och det är inte något enkelt beslut. Vilken situation då, undrar ni? Läs boken, så får ni veta, kan inte säga mer än så för då spoilar jag handlingen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela