epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Burflickan

Publicerad 2019-06-28 22:46:59 i Allmänt, Bokrecension, Boktips,

Peter stjernströms bok Burflickan är en fristående uppföljare till Fjärilspojken, båda utgivna på Bladh by Bladh. Även Burflickan är i genren nature noire, där vetenskap - både redan existerande och en eventuell framtida - blandas med spänning, hemligheter och mysterier.
 
 
 
Aron tvingas se på när hans pappa dör efter en attack av mördarbin. Det fyller pojken med hat och hämdlystnad. Flera år senare försvinner två flickor samtidigt som halvsyskonen Nelly och Jonas får stora problem med den förmåga de fått efter att ha utsatts för grymma exeperiment som spädbarn. Trådarna från olika tidsepoker dras upp och knyts så småningom samman igen och många liv kommer att bli berörda, på gott och ont.
 
Stjernström är som alltid en ypperlig berättare, som vet hur han ska lägga upp handlingen. Han är också duktig att med några få ord ge liv åt karaktärer och miljöer. Nu har jag läst 3 av hans böcker (se tidigare recensioner på bloggen) och jag kan bara säga att det är en njutning, man skopas med vetenskap, kunskap och dör en nyfiken och vetgirig person som jag är det helt underbart att läsa Stjernströms böcker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela