epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Rex Omega

Publicerad 2019-04-14 09:11:57 i Allmänt, Bokrecension, Boktips,

A.R. Yngve är inte helt obekant för mig, då jag har läst hans serie Darc Ages. Nu har hans senaste bok Rex Omega kommit ut på TiraTiger Förlag. Romanen utspelar sig i ett framtida Sverige. Jean Filip vill avsäga sig tronen och bli civil, men när hans föräldrar kronprinsparet mördas så måste han axla rollen som Sveriges kung - och även beskyddare, för landet suveränitet hotas i ett storpolitiskt spel. Ska Sverige överleva som land? Ska Jean Filip och hans syster överleva? Ska monarkin som statsform överleva?
 
 
Yngve har skrivit en nervkittlande thriller, där dagsaktuella frågor får ett framtidsperspektiv. Kanske framtidens krig inte så mycket kommer att ske med vapen som med information? Språket är rakt och enkelt men med precision, handlingen är realistisk och karaktärerna trovärdiga. Jag läste ut den på mycket kort tid, för den var svår att lägga ifrån sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela