epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Knausgård kan!

Publicerad 2018-06-30 22:21:26 i Allmänt, Boktips,

Karl Ove Knausgårds debutroman heter Ut ur världen och handlar om lärarvikarien Henrik som har tagit ett jobb i norra Norge, i ett litet samhälle med endast omrking 300 invånare. Plötsligt inser han att han har blivit kär i en av sina elever, som bara är 13 år. 
 
Efter nästan 50 sidor kunde jag inte fortsätta läsa boken för den är ganska tjock ock tung, över 700 sidor. Jag fick så ont i nacken, med kraftig smärta och illamående. Har varit helt sängliggande idag, samt att jag inte sov något alls natten som var. Det är så synd, för Knausgårds språk är något helt enastående! Det finns ju nästan ett oändligt antal ord och att hitta rätt ord för att beskriva varje tanke och känsla i en människa är inte alls lätt - men Knausgård klarar det galant! 
 
 
Ni kära läsare får gärna läsa boken och sedan återberätta för mig, fast å andra sidan är det som om att be någon beskriva i ord ens älsklingsrätt när man är hungrig.

Kommentarer

Postat av: Hanneles bokparadis

Publicerad 2018-07-01 07:52:05

tack för tips!

Svar: Ursäkta sent svar! Brukar faktiskt svara ganska snabbt, men hade inte sett aviseringen om din kommentar. Läs boken och berätta sedan gärna vad du tyckte. Om du vill göra ett gästinlägg på den här bloggen om boken så hör av dig!
Dhana

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela