epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Tiden räcker inte till

Publicerad 2017-12-30 17:34:50 i Allmänt,

 
 
 
Tiden räcker inte till för att läsa allt som jag vill och det läggs ju hela tiden till böcker som jag känner att jag bara "måste" läsa eller köpa, fastän jag har en del olästa böcker hemma. Men vad gör man om litteraturen är för en som syret är för lungorna? Jag förstår mig inte på de som aldrig läser, för mig skulle det vara som att aldrig leva, bara existera. Men dom har väl något annat än böcker antar jag, sport kanske, måla tavlor eller skidåkning. 
 
Just nu läser jag en bok som jag verkligen lever i och det var ett tag sedan sist, så känslan är skön - som när man borrar in sig under ett duntäcke en kall vinterdag - och jag njuter. Jag tycker om böcker som handlar om böcker, litteratur, skrivande och läsande och den här romanen är en sådan. Dessutom är det en svensk författare och ni som följt mig ett tag vet ju min uppfattning om svenska författare, men denna författare är riktigt bra! 
 
Så jag är kluven; jag vill läsa boken hela tiden men samtidigt spara den så att den räcker länge, för jag vet att verkligt bra böcker inte växer på träd.
 
Som sagt, tiden räcker inte till. Jag tror att även om jag hade haft 9 liv som en katt, så skulle det inte ha räckt till för alla böcker jag vill läsa!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela