epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Laurentius krönika

Publicerad 2022-09-06 09:23:48 i Allmänt, Bokrecension, Boktips,

Stefan Eriksson är en ny bekanskap för mig. Jag har läst hans  Laurentius krönika som handlar om en profetia som varnar för en ny fiende. Prins Eduron samlar krigsfolk för att befria ett annat land - och i förlängningen även andra länder - från en ond härskare. Men det är inte lätt att få upprorsledarnas tillit. Dessutom förskjuts Eduron av sin far. Hur långt skall man egentligen gå och hur långt vill man gå för frihet?
 
 
 
Jag älskade verkligen den här boken i början, men allteftersom handlingen fortskred, så störde jag mig alltmer på dialogerna som är klumpiga. Språket är gammaldags, men det passar ihop med miljön, och karaktärerna är för det mesta trovärdiga, men dialogerna däremot - nej. Det är synd för boken kunde ha varit en fullpoängare!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela