epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Lelo

Publicerad 2022-04-13 15:13:13 i Allmänt, Bokrecension,

Markus Grönholms debutroman heter Lelo. Här får vi möta Erik Eriksson, som leder spaningsarbetet efter en försvunnen 12-årig flicka. Men han diagnosticeras med hjärncancer och kopplas bort från fallet, fast han kan ändå inte släppa utredningen. Erik slåss nu mot tiden - i dubbelb bemärkelse, han har några månader kvar att leva och för varje timme som går ökar risken att flickan inte kommer att hittas vid liv..
 
 
 
Grönholm har en egen språklig stil, som passar ihop med berättelsen. Handlingen berör på djupet, dels pga försvinnandets art, men också pga Eriks snara frånfälle. Boken stannar kvar, som en klibbig hinna på huden, en slags besk eftersmak med sorgkanter.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela