epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Benjamin Percy

Publicerad 2020-05-22 17:28:55 i Allmänt,

Benjamin Percy är en författare som inte är så etablerad i Sverige. Av hans totalt 4 romaner och lika många essäer och novellsamlingar är det bara en roman som är översatt till svenska, Blodröd måne. I sitt hemland USA är han dock lite mer känd, har bl a skrivit historier till DC Comics och Marvel (bl a Wolverine och X-force). Percy har också erhållit en hel del utmärkelser för sina litterära verk..
 
 
 
"Each word seems so carefully chosen the reader cannot imagine a synonym that would better suit."  Källa
 
 
Jag har bara läst den bok som kommit ut på svenska, men oj, oj, oj så bra den är! Här kan du läsa vad den boken handlar om. 
 
Det står inte så jättemycket om Benjamin Percy på nätet; några enstaka recensioner, notiser om att han vunnit en utmärkelse, men inte så mycket mer. Och jag kan heller inte säga så mycket eftersom jag bara läst en bok av honom. Fast ibland klickar det ju bara. Man bara vet. Man bara vet att detta är ett möte som är once in a lifetime.
 
Så läs Benjamin Percy! Han är oförtjänt satt lite i skuggan, kanske för att han mest skrivit manus till DC och Marvel? Är serier mindre litterära? Tycker ni inte att Wolverine, Green Arrow och X-force är bra? Tacka Percy för det! 

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2020-05-22 19:01:45

Tusen tack för boktipset :)

Svar: Jag tror du kommer att gilla denna författare. 😀
Dhana

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela