epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

The Amulet

Publicerad 2023-01-17 16:05:55 i Allmänt, Bokrecension, Poesi,

Jag ramlar ibland över böcker som jag vanligtvis inte brukar läsa, men jag är alltid öppen för förslag. På senaste tiden har jag börjat läsa mer skräck och fantasy. Nyligen läste jag The Amulet av Michael McDowell. Dean Howell råkaqr ut för en fruktansvärd olycka. Han och Sarah har bara varit gifta nåt år. På grund av ekonomiska svårigheter har de också varit tvungna att flytta in hos Deans mamma Jo, som är känd för sin elakhet och lathet. När Dean kommer hem efter flera veckor på sjukhus så får Sarah händerna fulla, för Jo hjälper inte till med något hushållsarbete. Fast hon sitter inne i Deans sovrum medan Sarah är på jobbet.
 
 
 
 
Plötsligt börjar det att inträffa våldsamma dödsfall i den lilla staden. Sarah misstänker att dessa händelser kan ha att göra med Jo och ett visst halsband, en amulett. Ska Sarah lyckas att ta reda på vad som händer och framförallt, kommer någon att tro på hennes misstankar om Jo och amuletten? 
 
Första 30 sidorna var så sega så jag var nära att inte läsa boken alls, men sen började handlingen ta sig, även om den fortfarande var bitvis seg. Jag tror att detta är en av få böcker där jag inte tycker om någon av huvudkaraktärerna. De var simpla, trångsynta, egoistiska. Men å andra sidan är vi väl alla så ibland? 
 
Boken är bra, den var läsvärd, men inte något mer heller.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela