epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Flod av döda själar

Publicerad 2022-09-21 16:20:29 i Allmänt, Bokrecension, Boktips,

Oj!! Det här är verkligen en spänningsroman utöver det vanliga! Liz Moores roman Flod av döda själar handlar om två systrar på var sin sida om lagen, den ena polis, den andra drogmissbrukare. Så försvinner den ena systern, samtidigt som en rad mord begås i samma område där den andra systern arbetar som polis. I sitt sökande efter sin syster kommer fruktansvärda sanningar upp till ytan. Kommer de båda systrarna att kunna återförenas?
 
 
 
Detta är ingen vanlig spänningsroman, det känns inte så i alla fall. Upplägget är annorlunda och man får på ett merdjupgående sätt lära känna de olika karaktärerna. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela