epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Damaskus

Publicerad 2022-05-12 01:04:06 i Allmänt, Bokrecension, Boktips,

Iben Albinus har skrivit en högoktanig thriller. Vi får möta Sigrid som blir erbjuden ett jobb inom ett telekombolag, stationerad i Damaskus. Sigrid lämnar jobbet på Amnesty och reser till Syrien, där hon hoppas att bli en del av den arabiska vårens kamp. Men så möter hon en gammal barndomsvän och det visar sig att de står på olika sidor i konflikten. I samma veva får hon även ett uppdrag av den danska underrättelsetjänsten som komplicerar allt. 
 
 
 
Jag var rätt att detta skulle vara ännu en spänningsroman i genren deckare, men det var inte alls så. Den är en bok som visar på en människas kamp för det hon tror på, för sin familj, för vänner. 
 
Ibland kan dock dialogerna kännas lite schablonartade, men språket i övrigt är helt okej. Intrigen är fängslande och spänningen byggs succesivt upp.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela