epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Senare

Publicerad 2022-12-28 11:59:19 i Allmänt, Bokrecension, Boktips,

Stephen King sprutar ur sig böcker som en kulspruta spottar ur sig kulor. En av hans senaste alster heter Senare och handlar om en pojke, Jamie Conklin, som har en förmåga att se döda. Första gången var Jamie 4 år och för en liten pojke är det naturligtvis en skrämmande upplevelse. Men det är heller inte något mer än just det, en skrämmande upplevelse - tills han är 13 år och ofrivilligt stöter på en massmördares "levande" lik. Problemet är att massmördaren inte lämnar Jamie ifred. En annan person som inte lämnar Jamie ifred är hans mamma ex-flickvän och det kommer att leda till saker som Jamie inte alls trodde han skulle få uppleva.
 
 
King förnekar sig inte. På ett mästerligt sätt tecknar han karaktärerna och farten i handlingen är hela tiden snabb. Den klassiska kampen mellan ont och gott är ju ett av Kings signum. Denna roman är en klassisk King-roman med otäcka utomjordiska skeenden, med ondskefulla mördare från andra sidan och en pojke i dess mitt som ska kämpa mot ondskan.
 
 

Kommentarer

Postat av: Vargnatts bokhylla

Publicerad 2022-12-28 20:14:08

Tyckte om den här!

Svar: Ja, visst var den bra?!
Dhana

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela