epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Ögonvittnet

Publicerad 2022-08-23 23:02:34 i Allmänt, Bokrecension,

Ögonvittnet är en bok som legat oläst i min bokhylla ganska länge, men nu kom jag mig för att läsa den. Anna Bågstam heter författaren. 
 
 
Harriet har lämnat Stockholm för att "börja om" som det heter, få en nystart. Hon ska börja sitt nya jobb i Landskrona som civilutredare hos polisen. Det blir en ordentlig kick-off för hon blir inkallad lite tidigare, då det skett ett brutalt mord och det är kort om folk. Men problemen för Harriet verkar inte vara över bara för att hon kommit till en ny stad och nytt jobb. Att som civil arbeta inom polisen är inte helt lätt, Harriet känner sig motarbetad och ovälkommen, så hon bestämmer sig för att köra sitt eget race. Samtidigt ska hon också lösa ett mord.
 
Nej, den här boken kändes fattig och urvattnad. Personporträtten vaga och dialogerna schablonartade. Handlingen var seg och inte alltid så trovärdig tycker jag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela